Amálka a ovečky

21.09.2009 13:52

Amálka mi včera udělala ohromnou radost. Na procházce po Krušnohorských pláních jsme potkali stádo ovcí zčásti se toulající po vozovce. Již z minulosti vím, že má Amálka k ovcím kladný vztah, není útočná a má velice silné vlohy pro pasení. Proto jsem se rozhodla ji k ovcím pustit. To, co následně předvedla, byl hotový koncert! Jak ovce uviděla, ihned věděla, co je její povinnost. Zatoulané ovečky seskupila a odvedla do bezpečné vzdálenosti od vozovky. Pak na zavolání přiběhla, a když jsem jí ukázala na osamocenou ovci, která stála dobrých 40 metrů od stáda, okamžitě si ji nadběhla a zahnala ke stádu. Pak znovu přiběhla celá rozradostněná. Já byla nadšená, protože to bylo jako sledovat zázrak. A rozhodla jsem se, že budeme jezdit pást po domluvě pravidelně! :-) Pasení je nádhera a Amálka si jej zaslouží. Je to pravý smysl opravdové border kolie a pokud pro něj má opravdu takové nadání, je škoda jí ho upírat.

Zpět